II.a.2. We zetten Veenendaal op de kaart via het Merk Veenendaal.
Inhoud (indicator)
Inhoud (toelichting)
Vanuit het Merk Veenendaal werken we aan de versterking van het imago van Veenendaal. In 2021 zijn onder andere de volgende activiteiten verricht:
- Maandelijks plaatsen van een 2 pagina's breed bericht in de Rijnpost met artikelen die het comfortabele, ondernemende en verbindende karakter van Veenendaal benadrukken;
- Uitbrengen stadsglossy, 2x per jaar. Met dit jaar aandacht voor bekende Veenendalers (Stef Bos en Klaas van Kruistum);
- Uitbrengen van een woonbrochure waarin alle aspecten van wonen, leven, werken en recreëren in Veenendaal zijn belicht;
- Promotie van #ditisveenendaal op Funda;
- Plattegrond Veenendaal voor nieuwe bewoners en bedrijven, met accent op wonen, werken en leven in Veenendaal;
- Fietscampagne, verschenen in groot aantal regionale kranten (bereik 3 miljoen personen);
- ICT Campagne (ICT werkgeluk) via LinkedIn;
- Maandelijkse portretten Veenendalers op de website, waarbij achtergrond verhalen worden gedeeld die bijdragen aan een positieve en bredere positionering van Veenendaal;
- Wekelijkse berichtgeving via social media (Instagram en Facebook).
We bouwen het Merk Veenendaal elk jaar verder uit. De berichtgeving in de lokale krant en stadsglossy zijn gericht op de eigen bevolking en het daarmee creëren van trotse ambassadeurs voor Veenendaal. Met het inzetten van gerichte campagnes via social media en diverse regionale kranten hebben we dit jaar het Merk Veenendaal ook voorbij de grenzen van Veenendaal gebracht.
Geld (indicator)
Geld (toelichting)
Inzet ambtelijke uren en regulier budget. De werkbegroting van #Ditisveenendaal wordt door de gemeente en de overige partners opgebracht. De gemeente brengt € 63.000 in. Daarnaast is in 2021 € 30.000 vanuit het vestigingsbeleid ingebracht.