Inhoud (indicator)

G

Inhoud (toelichting)

Via het Merk Veenendaal wordt werken en ondernemen in Veenendaal onder de aandacht gebracht. Daarvoor zetten we de website #ditisveenendaal en sociale media in (Instagram en Facebook). Wekelijks wordt nieuwe content geplaatst. Er is een promotiefilm gemaakt over Veenendaal. De korte versie, met lied van Gerald Troost, draait ook op de site van #ditisveenendaal en is breed gedeeld (ruim 50.000 views). De langere versie wordt ingezet ten behoeve van woon- en werkcampagnes.

Dit jaar is de campagne ICT Werkgeluk uitgevoerd, met inzet van film en beeldmateriaal (onder andere via LinkedIn) en een fietscampagne (landelijke campagne via regionale dagbladen/bereik 3 miljoen personen). Werken en ondernemen in Veenendaal gaat hand in hand met aangenaam wonen en leven. In de oudejaarsnacht 2020/2021 is een streamingconcert van DJ Nicky Romero uitgebracht. Dit concert heeft 30.000 views opgeleverd. Ook dit jaar is in de nacht van Oud op Nieuw -in samenwerking met aantal gemeenten in de regio- een streamingconcert van Nicky Romero uitgezonden. Deze keer bij de Bernhard van Kreelpoort, waardoor de binnenstad van Veenendaal prachtig op de kaart is gezet. Vanuit het Merk Veenendaal is tussen het moment van opname (coronaproof zonder toeschouwers) en de uitzending, op de opnamelocatie een selfiespot geplaatst met een gigantische foto van het optreden. 

Geld (indicator)

--

Geld (toelichting)

Inzet ambtelijke uren en regulier budget. De werkbegroting #Ditisveenendaal wordt door de gemeente en de overige partners opgebracht. De bijdrage van de gemeente bedraagt € 63.000. Daarnaast is in 2021 € 30.000 vanuit het budget vestigingsbeleid ingebracht. 

 

Omschrijving (toelichting)