II.h.1. Eind 2022 zijn 9 van de 15 Data Top-15 items op orde.
Inhoud (indicator)
Inhoud (toelichting)
Eind 2023 moeten 15 data-items op orde zijn. We hebben ons tot doel gesteld dat we eind 2022 9 data-items op orde zouden hebben. Achter elk data-item wordt de stand van zaken weer gegeven.
1. Geplande wegwerkzaamheden: we hebben de door ons geplande werkzaamheden nu in het systeem staan.
2. Actuele wegwerkzaamheden: deze werkzaamheden moeten door de aannemer worden bijgehouden. Bij uitloop van de werkzaamheden wordt dit niet altijd tijdig bijgewerkt. Bij veel werkzaamheden namens particulieren, bedrijven, verenigingen van eigenaren zoals glazenwassen, verhuizen, verbouwingen is een gedeelte van de openbare ruimte nodig om die werkzaamheden uit te voeren. Deze zaken worden veelal niet gemeld bij de gemeente en daardoor kunnen wij deze voorziene werkzaamheden niet invoeren in het systeem.
3. Maximum snelheden: is gecontroleerd en gecorrigeerd.
4. Borden (ge- en verbod): zijn ingevoerd
5. Statische parkeerdata: is gekoppeld met het Nationaal ParkeerRegister waarin onze informatie wordt bijgehouden.
6. Evenementdata: we hebben een grote stap gezet. De grotere evenementen staan er goed in. Met de kleine evenementen is de tijdspanne tussen het verlenen van de toestemming en het evenement regelmatig te kort om het ook tijdig te kunnen doorvoeren.
7. iVRI data (incl. topologie): wij hebben nu nog geen iVRI en dus ook geen iVRI-data. Als wij in 2023 een iVRI gaan plaatsen, dan moet dit geregeld zijn voordat de automaat operationeel is.
8. Data voor logistiek (o.a. milieuzones, laad- en losplekken, doorrijhoogtes): zijn ingevoerd
9. Fietsdata (o.a. herkomst- /bestemming, routes en snelheden, gebruik stallingen): beschikbare data is ingevoerd. Veel fietsdata zoals herkomsten en bestemmingen is onbekend.
Wij zijn aan het onderzoeken of wij bij de provincie Utrecht kunnen aanhaken zodat deze data automatisch op basis van Floating Car Data kan worden ingevuld. Het betreft hier dan voornamelijk punten 2 en 6.