-
Blz. 1
Programmabegroting 2026
-
Blz. 2
Programma’s
-
Blz. 3
Inleiding
-
Blz. 4
Inleiding
-
Blz. 5
Hoofdlijnen
-
Blz. 6
Opbouw van de begroting
-
Blz. 7
Financieel kader
-
Blz. 8
Inleiding
-
Blz. 9
Financieel vertrekpunt
-
Blz. 10
Technische richtlijnen 2026-2029
-
Blz. 11
Opbouw financieel perspectief
-
Blz. 12
PROGRAMMA 1 – FYSIEKE LEEFOMGEVING
-
Blz. 13
Visie Fysieke leefomgeving
-
Blz. 14
Thema’s Fysieke leefomgeving
-
Blz. 15
Financiën Fysieke leefomgeving
-
Blz. 16
Actuele ontwikkelingen Fysieke leefomgeving
-
Blz. 17
Thema I – De groei en ontwikkeling van de stad
-
Blz. 18
De groei en ontwikkeling van de stad
-
Blz. 19
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 20
I.a. Een excellente leefstad met een goede balans in de ruimtelijke functie, nu en in de toekomst.
-
Blz. 21
I.a.1. De Omgevingsvisie vormt de basis voor de ontwikkeling en uitbreiding van de stad. In 2026 worden omgevingsprogramma's vastgesteld.
-
Blz. 22
I.a.2. In het verlengde van de verstedelijkingstrategie en het Regionaal Ruimtelijk Programmeren, en samen met de partners in Regio Foodvalley, komen we in 2026 tot een gedragen keuze voor een volgend ontwikkelgebied.
-
Blz. 23
I.a.3. In het verlengde van het pact Groen Groeit Mee (Provincie Utrecht) werken we aan de versterking van natuurontwikkeling en inrichting van een recreatief uitloopgebied ‘De Roode Haan’.
-
Blz. 24
Verbonden partijen De groei en ontwikkeling van de stad
-
Blz. 25
Beleid gerelateerd aan thema De groei en ontwikkeling van de stad
-
Blz. 26
Taakvelden thema De groei en ontwikkeling van de stad
-
Blz. 27
Thema II – De duurzame stad
-
Blz. 28
De duurzame stad
-
Blz. 29
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 30
II.a. Veenendaal is in 2030 voor 50% circulair als tussenstap naar een volledig circulair Veenendaal in 2050.
-
Blz. 31
II.a.1 Met het programma Circulair Veenendaal 2025 - 2030 werken we aan de maatregelen die nodig zijn om in 2030 op koers te liggen richting een 100% circulaire stad in 2050.
-
Blz. 32
II.b. Veenendaal heeft in 2050 een duurzaam energiesysteem dat 100% op hernieuwbare energiebronnen draait en klimaatneutraal (CO2-emissieloos) is.
-
Blz. 33
II.b.1 Met het programma Energie 2026 - 2030 werken we aan de maatregelen die nodig zijn om in 2030 op koers te liggen richting een duurzaam energiesysteem in 2050.
-
Blz. 34
II.c. Veenendaal is in 2050 waterrobuust en klimaatbestendig
-
Blz. 35
II.c.1 Met het programma Groene groei en Klimaat 2025 - 2030 werken we aan de maatregelen die nodig zijn om in 2030 op koers te liggen richting een 100% groene, waterrobuuste en klimaatbestendige stad in 2050.
-
Blz. 36
Verbonden partijen De duurzame stad
-
Blz. 37
Beleid gerelateerd aan thema De duurzame stad
-
Blz. 38
Taakvelden thema De duurzame stad
-
Blz. 39
Thema III – Het beheer van de stad
-
Blz. 40
Het beheer van de stad
-
Blz. 41
Verbonden partijen
-
Blz. 42
Beleid gerelateerd aan thema Het beheer van de stad
-
Blz. 43
Taakvelden thema Het beheer van de stad
-
Blz. 44
PROGRAMMA 2 – ECONOMIE, WERK EN ONTWIKKELING
-
Blz. 45
Visie Economie, werk en ontwikkeling
-
Blz. 46
Thema’s Economie, werk en ontwikkeling
-
Blz. 47
Financiën Economie, werk en ontwikkeling
-
Blz. 48
Actuele ontwikkelingen Economie, werk en ontwikkeling
-
Blz. 49
Thema I – Economische ontwikkeling en werkgelegenheid
-
Blz. 50
Algemeen Economische ontwikkeling en Werkgelegenheid
-
Blz. 51
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 52
I.a. Voldoende arbeidsplaatsen in relatie tot het aantal woningen met als uitgangspunt één woning - één baan.
-
Blz. 53
I.a.1. We organiseren jaarlijks een startersevent en informeren en ondersteunen startende ondernemers bij vragen.
-
Blz. 54
I.a.2. We organiseren tweejaarlijks een tevredenheidsonderzoek, we voeren het relatie- en accountmanagement uit, het plan van aanpak ondernemersdienstverlening en stimuleren samenwerking/netwerkvorming met ondernemers .
-
Blz. 55
I.a.3. We maken de bedrijventerreinen aantrekkelijk voor ondernemers.
-
Blz. 56
I.a.4. We voeren de programma's ENV, Groen en Klimaat, Circulair uit, we voeren de Verstedelijkingsstrategie uit en leveren een bijdrage aan het Werklandschap van de Toekomst.
-
Blz. 57
I.b. Veenendaal wil een vitale economie stimuleren, waarbij ICT de stuwende kracht is voor zowel innovatief als breed mkb. Hierbij zoeken wij natuurlijke koppelkansen met Food en Tech.
-
Blz. 58
I.b.1. Het ecosysteem in kaart brengen en de witte vlekken vullen (door regelmatig overleg met o.m. ICT Campus, ICT Valley, regionale ontwikkelingsmaatschappijen en kennisinstellingen).
-
Blz. 59
I.b.2. We bevorderen de koppeling tussen onderwijs en arbeidsmarktkansen via ICT Campus, door ontwikkeling van flexibel diploma- en certificatenonderwijs en een matchingsplatform.
-
Blz. 60
I.b.3. We ondersteunen innovatieprojecten op basis van cross-overs tussen ICT en Agrofood, door kansrijke initiatieven te koppelen aan een ecosysteem van financiering, businesscoaches en wetenschap.
-
Blz. 61
I.b.4. Mogelijk maken van planologisch en flankerend beleid voor het realiseren van fysieke locatie(s) t.b.v. hub(s) voor ict en ict-agrofood cross-overs.
-
Blz. 62
I.b.5. Groeikansen creëren en verzilveren.
-
Blz. 63
I.c. We realiseren ruimte voor bedrijvigheid.
-
Blz. 64
I.c.1. Waar mogelijk intensiveren we bestaande bedrijventerreinen.
-
Blz. 65
I.d. Veenendaal is een aantrekkelijke stad om te wonen, werken en leven.
-
Blz. 66
I.d.1. Uitvoeren van het Actieplan Vitale Binnenstad 2025-2026 met daarin de speerpunten Complete Binnenstad, aantrekkelijke en toegankelijke binnenstad, innovatieve binnenstad en goed georganiseerde binnenstad.
-
Blz. 67
I.d.2.Met #DitisVeenendaal werken gemeente, cultuur, bedrijfsleven en diverse maatschappelijke partijen samen om Veenendaal op de kaart te zetten als interessante vestigingsplaats voor bedrijven en als dé stad om te winkelen en recreëren.
-
Blz. 68
Verbonden partijen Economische ontwikkeling en werkgelegenheid
-
Blz. 69
Beleid gerelateerd aan thema Economische ontwikkeling en werkgelegenheid
-
Blz. 70
Taakvelden thema Economische ontwikkeling en werkgelegenheid
-
Blz. 71
Thema II – Recreatie en toerisme
-
Blz. 72
Algemeen Recreatie en toerisme
-
Blz. 73
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 74
II.a. Veenendaal is een aantrekkelijke stad om te wonen, werken en leven.
-
Blz. 75
II.a.1. Met #DitisVeenendaal voorzien wij zowel online als offline onze eigen inwoners en toeristen van informatie over wat er te doen is in Veenendaal.
-
Blz. 76
II.a.2. Toename van de bekendheid van Veenendaal in de regio door het profileren van evenementen die passen bij het DNA van Veenendaal.
-
Blz. 77
II.a.3. Samen met het Routebureau Utrecht leggen wij een nieuw wandel- en fietsknooppuntennetwerk aan in Veenendaal dat aansluit op de rest van de regio.
-
Blz. 78
II.a.4. Het gebruik van duurzame mobiliteit van en naar recreatiegebieden vergroten.
-
Blz. 79
Verbonden partijen Recreatie en toerisme
-
Blz. 80
Beleid gerelateerd aan thema Recreatie en toerisme
-
Blz. 81
Taakvelden thema Recreatie en toerisme
-
Blz. 82
PROGRAMMA 3 – SOCIALE LEEFOMGEVING
-
Blz. 83
Visie Sociale leefomgeving
-
Blz. 84
Thema's Sociale leefomgeving
-
Blz. 85
Financiën Sociale leefomgeving
-
Blz. 86
Actuele ontwikkelingen Sociale leefomgeving
-
Blz. 87
Thema I – Inkomen
-
Blz. 88
Algemeen Inkomen
-
Blz. 89
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 90
I.a We verkleinen de effecten van inkomensongelijkheid.
-
Blz. 91
I.a.1. Het Budgetloket en Bemoeizorg richten zich op het in beeld krijgen van de onderliggende problematiek bij schulden en maken een plan van aanpak in samenwerking met de inwoner.
-
Blz. 92
I.a.2. We ontwikkelen een methodiek voor begeleiding tijdens het traject schuldsanering en nazorg na afronding van het traject.
-
Blz. 93
I.b. Bestaanszekerheid voor iedereen.
-
Blz. 94
I.b.1. De Participatiewet wordt op essentiële onderdelen gewijzigd (Participatiewet in balans). We brengen het beleid in lijn met de bedoeling van de wet.
-
Blz. 95
I.c. De ontwikkeling van ons bijstandsbestand is gelijk aan of beter dan het landelijke gemiddelde.
-
Blz. 96
I.c.1. De werkwijze is erop gericht om de instroom in het bijstandsbestand te beperken en de uitstroom van het bijstandsbestand te bevorderen door inwoners te begeleiden naar werk.
-
Blz. 97
Verbonden partijen Inkomen
-
Blz. 98
Beleid gerelateerd aan thema Inkomen
-
Blz. 99
Taakvelden thema Inkomen
-
Blz. 100
Thema II – Participatie en re-integratie
-
Blz. 101
Algemeen Sociaal Domein - Participatie en re-integratie
-
Blz. 102
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 103
II.a. Bestaanszekerheid voor iedereen.
-
Blz. 104
II.a.1. We voeren een onderzoek uit om de belemmeringen inzichtelijk te krijgen bij de uitstroom naar werk en kijken naar de mogelijkheden binnen de participatiewet, beleid schulddienstverlening en lokaal armoedebeleid.
-
Blz. 105
II.a.2. We voeren een aanbesteding uit voor de Wet Inburgering waarbij het inburgeringstraject voor alle betrokkenen efficiënter wordt. Het gaat hierbij om het slim combineren van een aantal verplichte wettelijke onderdelen.
-
Blz. 106
II.a.3. We bieden taallessen aan buiten kantoortijden, zodat de statushouder betaald werk kan behouden.
-
Blz. 107
II.b. Iedereen doet mee naar vermogen.
-
Blz. 108
II.b.1. We voeren de wet van School naar Duurzaam Werk uit en ondersteunen jongvolwassenen bij de overgang van onderwijs naar werk.
-
Blz. 109
II.b.2. We hervormen de arbeidsmarktregio tot een regionaal werkcentrum voor arbeidsmarkt gerelateerde ondersteuningsvragen van werkgevers en van inwoners.
-
Blz. 110
II.b.3. We voeren het project Simpel Switchen - Kansen voor Veenendaal - uit.
-
Blz. 111
Verbonden partijen Sociaal Domein - Participatie en re-integratie
-
Blz. 112
Beleid gerelateerd aan thema Sociaal Domein - Participatie en re-integratie
-
Blz. 113
Taakvelden thema Sociaal domein - Participatie en re-integratie
-
Blz. 114
Thema III – Wmo
-
Blz. 115
Algemeen Sociaal domein - Wmo
-
Blz. 116
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 117
III.a. De uitgaven aan de Wmo stijgen in 2026 minder dan voorspeld.
-
Blz. 118
III.a.1 We zijn sterk aan de poort, voeren regie op de ondersteuning, en sturen vanuit contractmanagement op doelmatigheid en rechtmatigheid.
-
Blz. 119
III.b. Het aantal dak- en thuisloze inwoners dat, door middel van een uitstroomurgentie, een passende woonruimte vindt neemt toe in 2026 t.o.v. 2025.
-
Blz. 120
III.b.1 We investeren in vroegtijdige signalering en preventie van dakloosheid, waaronder het organiseren van bemoeizorg. We organiseren in de regio een dekkend en toegankelijk opvangaanbod en versterken de samenwerking met ketenpartners.
-
Blz. 121
III.c. Het percentage veerkrachtige inwoners is toegenomen in 2028 ten opzichte van 2024. Dit monitoren we middels de indicator "veerkracht" uit de gezondsheidsmonitor volwassenen en senioren van de GGDrU.
-
Blz. 122
III.c.1. We voeren activiteiten uit vanuit de OKO-aanpak en de vijf ketenaanpakken (welzijn op recept, valpreventie, kansrijke start, overgewicht kinderen en volwassenen).
-
Blz. 123
III.d. Jongeren hebben minder mentale klachten, roken minder en het gebruik van alcohol en drugs onder jongeren neemt af.
-
Blz. 124
III.d.1. We leiden jongeren via een platform en sociale media beter toe naar vrijetijdsaanbod en stimuleren een betere samenwerking tussen vrijetijdspartners. We starten een pilot ouderbetrokkenheid en ontwikkelen een preventieleerlijn voor ouders.
-
Blz. 125
III.e. Iedereen in Veenendaal kan meepraten, meedoen en meebeslissen over diens eigen leven.
-
Blz. 126
III.e.1. Uitvoering geven aan programmaplan Inclusie met in de eerste uitvoeringsfase nadruk opbewustwording via aanbodgericht werken ’ en op spoor Samenleving.Tegelijkertijd wordt ook ingehaakt op bestaande initiatieven.
-
Blz. 127
III.f. Een inclusieve, krachtige wijk in het Franse Gat, zoals staat omschreven in de gebiedsvisie 2022.
-
Blz. 128
III.f.1. We voeren de in het programmaplan opgenomen inspanningen gericht op de strategische doelen leefbaarheid, meedoen en gezondheid uit, en stellen deze halfjaarlijks bij.
-
Blz. 129
III.f.2. We ontwikkelen een proces voor het meer gestandaardiseerd meetbaar en merkbaar maken van de resultaten
-
Blz. 130
Verbonden partijen Sociaal Domein - WMO
-
Blz. 131
Beleid gerelateerd aan thema Sociaal Domein - WMO
-
Blz. 132
Taakvelden thema Sociaal domein - WMO
-
Blz. 133
Thema IV – Jeugd
-
Blz. 134
Algemeen Sociaal Domein - Jeugd
-
Blz. 135
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 136
IV.a. Minder kinderen in de jeugdhulp, en/of lagere intensiteit van hulpverlening per kind/gezin en/of lagere kosten van de jeugdhulp in zijn geheel. De vergelijking wordt gemaakt ten opzichte van de afgelopen vijf kalenderjaren.
-
Blz. 137
IV.a.1. Via transformatieve stappen en korte deelstappen uitvoering geven aan de keuzes die de raad in het najaar van 2025 heeft gemaakt inzake het project Grenzen aan onze Jeugdzorg.
-
Blz. 138
Verbonden partijen Sociaal Domein - Jeugd
-
Blz. 139
Beleid gerelateerd aan thema Sociaal Domein - Jeugd
-
Blz. 140
Taakvelden thema Sociaal domein - Jeugd
-
Blz. 141
Thema V – Onderwijs en ontwikkeling
-
Blz. 142
Algemeen Onderwijs en ontwikkeling
-
Blz. 143
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 144
V.a. Onderwijsachterstanden bij kinderen van 2 tot 12 jaar worden doelgericht aangepakt en verminderd.
-
Blz. 145
V.a.1 Het onderwijsachterstandenbeleid wordt herzien, in overleg met stakeholders. Er worden concrete en meetbare afspraken gemaakt over het verminderen van onderwijsachterstanden (o.b.v. Rekenkameronderzoek 2025).
-
Blz. 146
V.a.2 Het aanbod voorschoolse educatie is toereikend om zoveel mogelijk kinderen die voor voorschoolse educatie zijn geïndiceerd hiervan gebruik te kunnen laten maken.
-
Blz. 147
V.b. Kinderen en jongeren worden beter ondersteund in hun kansen binnen het onderwijs.
-
Blz. 148
V.b.1. We ontwikkelen een dashboard 'Staat van Educatie', dat inzicht geeft in de verschillende onderdelen in het onderwijs en kinderopvang.
-
Blz. 149
V.b.2. We organiseren tweemaal per jaar een LEA overleg, tweemaal een reflectiekamer en minimaal twee bijeenkomsten voor een focussessie op een wettelijk thema.
-
Blz. 150
Verbonden partijen Onderwijs en ontwikkeling
-
Blz. 151
Beleid gerelateerd aan thema Onderwijs en ontwikkeling
-
Blz. 152
Taakvelden thema Onderwijs en ontwikkeling
-
Blz. 153
Thema VI – Sport
-
Blz. 154
Algemeen Sport
-
Blz. 155
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 156
VI.a. De sportdeelname onder inwoners is verhoogd ten opzichte van jaar 2023/2024.
-
Blz. 157
VI.a.1. We optimaliseren de vitaliteitsindex voor clubondersteuning.
-
Blz. 158
VI.a.2. We stimuleren sportdeelname via events en we realiseren van goede randvoorwaarden om te sporten en bewegen.
-
Blz. 159
Verbonden partijen Sport
-
Blz. 160
Beleid gerelateerd aan thema Sport
-
Blz. 161
Taakvelden thema Sport
-
Blz. 162
Thema VII – Cultuur
-
Blz. 163
Algemeen Cultuur
-
Blz. 164
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 165
VII.a. Inwoners van Veenendaal nemen in toenemende mate deel aan kunst- en cultuuractiviteiten (doelstelling uit onze cultuurvisie).
-
Blz. 166
VII.a.1 In 2026 wordt samen met de culturele partners en op basis van de uitkomsten van de tussenevaluatie uit 2025, het uitvoeringsprogramma voor de tweede beleidsperiode van onze cultuurvisie opgesteld.
-
Blz. 167
Verbonden partijen Cultuur
-
Blz. 168
Beleid gerelateerd aan thema Cultuur
-
Blz. 169
Taakvelden thema Cultuur
-
Blz. 170
Thema VIII – Welzijn
-
Blz. 171
Algemeen Welzijn
-
Blz. 172
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 173
VIII.a. In 2026 is de zelfredzaamheid van inwoners van Veenendaal verbeterd, blijkend uit hogere scores op de welzijnsthema’s sociale cohesie, meedoen en identiteitsontwikkeling.
-
Blz. 174
VIII.a.1. We voeren een impactmeting uit.
-
Blz. 175
VIII.a.2. We organiseren een leer- en interpretatiesessie.
-
Blz. 176
VIII.a.3. We organiseren minimaal twee dialoogsessies per jaar.
-
Blz. 177
Verbonden partijen Welzijn
-
Blz. 178
Beleid gerelateerd aan thema Welzijn
-
Blz. 179
Taakvelden thema Welzijn
-
Blz. 180
PROGRAMMA 4 – BURGER EN BESTUUR
-
Blz. 181
Visie Burger en bestuur
-
Blz. 182
Thema’s Burger en bestuur
-
Blz. 183
Financiën Burger en bestuur
-
Blz. 184
Actuele ontwikkelingen Burger en bestuur
-
Blz. 185
Thema I – Dienstverlening (extern)
-
Blz. 186
Algemeen Dienstverlening (extern)
-
Blz. 187
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 188
I.a. Tevreden 'klanten'
-
Blz. 189
I.a.1. Het uitvoeren van een klanttevredenheidsonderzoek (KTO) en het onderzoeken en oppakken van verzoeken voor verbetering van de dienstverlening.
-
Blz. 190
Verbonden partijen Dienstverlening (extern)
-
Blz. 191
Beleid gerelateerd aan thema Dienstverlening (extern)
-
Blz. 192
Taakvelden thema Dienstverlening (extern)
-
Blz. 193
Thema II – Burger en samenwerking
-
Blz. 194
Verbonden partijen Burger en samenwerking
-
Blz. 195
Beleid gerelateerd aan thema Burger en samenwerking
-
Blz. 196
Taakvelden thema Burger en samenwerking
-
Blz. 197
Thema III – Veiligheid samenleving
-
Blz. 198
Algemeen Veiligheid samenleving
-
Blz. 199
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 200
III.a. Inwoners en ondernemers kunnen veilig wonen, werken en leven in de stad en ten behoeve daarvan weten zij hoe ze weerbaar zijn tegen verschillende soorten criminaliteit.
-
Blz. 201
III.a.1. Samen met partners, inwoners en ondernemers realiseren we de doelstellingen uit het IVP Heuvelrug 2023-2026.
-
Blz. 202
Verbonden partijen Veiligheid samenleving
-
Blz. 203
Beleid gerelateerd aan thema Veiligheid samenleving
-
Blz. 204
Taakvelden thema Veiligheid samenleving
-
Blz. 205
PROGRAMMA 5 – ALGEMENE DEKKINGSMIDDELEN EN ONVOORZIEN
-
Blz. 206
Visie Algemene dekkingsmiddelen en onvoorzien
-
Blz. 207
Thema’s Algemene dekkingsmiddelen en onvoorzien
-
Blz. 208
Financiën Algemene dekkingsmiddelen en onvoorzien
-
Blz. 209
Thema I – Treasury
-
Blz. 210
Algemeen Treasury
-
Blz. 211
Taakvelden thema Treasury
-
Blz. 212
Thema II- OZB en belastingen overige
-
Blz. 213
Algemeen OZB en belastingen overige
-
Blz. 214
Taakvelden thema OZB en belastingen overige
-
Blz. 215
Thema III - Algemene uitkering en overige uitkeringen gemeentefonds
-
Blz. 216
Algemene uitkering en overige uitkeringen gemeentefonds
-
Blz. 217
Taakvelden thema Algemene uitkering en overige uitkeringen gemeentefonds
-
Blz. 218
PROGRAMMA 6 – BEDRIJFSVOERING
-
Blz. 219
Visie Bedrijfsvoering
-
Blz. 220
Thema’s Bedrijfsvoering
-
Blz. 221
Financiën Bedrijfsvoering
-
Blz. 222
Actuele ontwikkelingen Bedrijfsvoering
-
Blz. 223
Thema I – Dienstverlening (intern)
-
Blz. 224
Taakvelden thema Dienstverlening (intern)
-
Blz. 225
Thema II – Security & informatiebeveiliging
-
Blz. 226
Taakvelden thema Security & informatiebeveiliging
-
Blz. 227
Thema III – Middelen
-
Blz. 228
Taakvelden thema Middelen
-
Blz. 229
Thema IV - Advisering en detachering
-
Blz. 230
Taakvelden thema Advisering en detachering
-
Blz. 231
Thema V - Bedrijfsvoering algemeen
-
Blz. 232
Beleidsindicatoren Bedrijfsvoering algemeen
-
Blz. 233
Taakvelden thema Bedrijfsvoering algemeen
-
Blz. 234
PARAGRAFEN
-
Blz. 235
A. Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 236
A. Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 237
B. Onderhoud Kapitaalgoederen
-
Blz. 238
B. Onderhoud Kapitaalgoederen
-
Blz. 239
C. Financiering
-
Blz. 240
C. Financiering
-
Blz. 241
Beleidsvoornemens
-
Blz. 242
D. Bedrijfsvoering
-
Blz. 243
Bedrijfsvoering
-
Blz. 244
E. Verbonden partijen
-
Blz. 245
E. Verbonden partijen
-
Blz. 246
Regio Foodvalley
-
Blz. 247
Veiligheidsregio Utrecht (VRU)
-
Blz. 248
Sociale werkvoorziening Zuid-Oost Utrecht (IW4)
-
Blz. 249
Gemeenschappelijke Gezondheidsdienst Regio Utrecht (GGDrU)
-
Blz. 250
Afvalverwijdering Utrecht (AVU)
-
Blz. 251
Omgevingsdienst Regio Utrecht (ODRU)
-
Blz. 252
Omgevingsdienst Utrecht (ODU)
-
Blz. 253
Bedrijfsvoeringsorganisatie Valleihopper (BVO)
-
Blz. 254
Jeugdhulpregio JeugdFV
-
Blz. 255
Centrumregeling Meten en Monitoren Afvalwater en Grondwater Vallei en Veluwe
-
Blz. 256
Gemeenschappelijk Belastingkantoor Lococensus-Tricijn (GBLT) - Zwolle
-
Blz. 257
Ontwikkelingsbedrijf Veenendaal-Oost BV (OVO)
-
Blz. 258
Duurzame Energie Veenendaal-oost Holding BV (DEVO Holding)
-
Blz. 259
Vitens NV
-
Blz. 260
Bank Nederlandse Gemeenten NV (BNG)
-
Blz. 261
Afvalcombinatie De Vallei NV (ACV)
-
Blz. 262
Centrum Jeugd en Gezin Veenendaal (CJG)
-
Blz. 263
Stichting Ontmoetingshuis
-
Blz. 264
Stichting Veens Welzijn
-
Blz. 265
Parkeervoorzieningen (Tricotage en Arie van Hensbergen)
-
Blz. 266
F. Grondbeleid
-
Blz. 267
Grondbeleid
-
Blz. 268
G. Lokale heffingen
-
Blz. 269
Lokale heffingen
-
Blz. 270
Overzicht Beleidsvoornemens
-
Blz. 271
H. Openbaarheid van bestuur
-
Blz. 272
Openbaarheid van bestuur
-
Blz. 273
BIJLAGEN
-
Blz. 274
1. MIP
-
Blz. 275
MIP
-
Blz. 276
2. Geraamde baten en lasten
-
Blz. 277
Geraamde baten en lasten
-
Blz. 278
3. Geprognosticeerde balans
-
Blz. 279
Geprognosticeerde balans
-
Blz. 280
4. Staat van incidentele baten en lasten 2026-2029
-
Blz. 281
Staat van incidentele baten en lasten 2025-2028
-
Blz. 282
5. Staat van reserves en voorzieningen
-
Blz. 283
Staat van reserves en voorzieningen
-
Inhoud Inspanningen/acties
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap