Sitemap

  1. Blz. 1 Programmabegroting 2026
    1. Blz. 2 Programma’s
      1. Blz. 3 Inleiding
        1. Blz. 4 Inleiding
        2. Blz. 5 Hoofdlijnen
        3. Blz. 6 Opbouw van de begroting
      2. Blz. 7 Financieel kader
        1. Blz. 8 Inleiding
        2. Blz. 9 Financieel vertrekpunt
        3. Blz. 10 Technische richtlijnen 2026-2029
        4. Blz. 11 Opbouw financieel perspectief
      3. Blz. 12 PROGRAMMA 1 – FYSIEKE LEEFOMGEVING
        1. Blz. 13 Visie Fysieke leefomgeving
        2. Blz. 14 Thema’s Fysieke leefomgeving
        3. Blz. 15 Financiën Fysieke leefomgeving
        4. Blz. 16 Actuele ontwikkelingen Fysieke leefomgeving
        5. Blz. 17 Thema I – De groei en ontwikkeling van de stad
          1. Blz. 18 De groei en ontwikkeling van de stad
          2. Blz. 19 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 20 I.a. Een excellente leefstad met een goede balans in de ruimtelijke functie, nu en in de toekomst.
              1. Blz. 21 I.a.1. De Omgevingsvisie vormt de basis voor de ontwikkeling en uitbreiding van de stad. In 2026 worden omgevingsprogramma's vastgesteld.
              2. Blz. 22 I.a.2. In het verlengde van de verstedelijkingstrategie en het Regionaal Ruimtelijk Programmeren, en samen met de partners in Regio Foodvalley, komen we in 2026 tot een gedragen keuze voor een volgend ontwikkelgebied.
              3. Blz. 23 I.a.3. In het verlengde van het pact Groen Groeit Mee (Provincie Utrecht) werken we aan de versterking van natuurontwikkeling en inrichting van een recreatief uitloopgebied ‘De Roode Haan’.
          3. Blz. 24 Verbonden partijen De groei en ontwikkeling van de stad
          4. Blz. 25 Beleid gerelateerd aan thema De groei en ontwikkeling van de stad
          5. Blz. 26 Taakvelden thema De groei en ontwikkeling van de stad
        6. Blz. 27 Thema II – De duurzame stad
          1. Blz. 28 De duurzame stad
          2. Blz. 29 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 30 II.a. Veenendaal is in 2030 voor 50% circulair als tussenstap naar een volledig circulair Veenendaal in 2050.
              1. Blz. 31 II.a.1 Met het programma Circulair Veenendaal 2025 - 2030 werken we aan de maatregelen die nodig zijn om in 2030 op koers te liggen richting een 100% circulaire stad in 2050.
            2. Blz. 32 II.b. Veenendaal heeft in 2050 een duurzaam energiesysteem dat 100% op hernieuwbare energiebronnen draait en klimaatneutraal (CO2-emissieloos) is.
              1. Blz. 33 II.b.1 Met het programma Energie 2026 - 2030 werken we aan de maatregelen die nodig zijn om in 2030 op koers te liggen richting een duurzaam energiesysteem in 2050.
            3. Blz. 34 II.c. Veenendaal is in 2050 waterrobuust en klimaatbestendig
              1. Blz. 35 II.c.1 Met het programma Groene groei en Klimaat 2025 - 2030 werken we aan de maatregelen die nodig zijn om in 2030 op koers te liggen richting een 100% groene, waterrobuuste en klimaatbestendige stad in 2050.
          3. Blz. 36 Verbonden partijen De duurzame stad
          4. Blz. 37 Beleid gerelateerd aan thema De duurzame stad
          5. Blz. 38 Taakvelden thema De duurzame stad
        7. Blz. 39 Thema III – Het beheer van de stad
          1. Blz. 40 Het beheer van de stad
          2. Blz. 41 Verbonden partijen
          3. Blz. 42 Beleid gerelateerd aan thema Het beheer van de stad
          4. Blz. 43 Taakvelden thema Het beheer van de stad
      4. Blz. 44 PROGRAMMA 2 – ECONOMIE, WERK EN ONTWIKKELING
        1. Blz. 45 Visie Economie, werk en ontwikkeling
        2. Blz. 46 Thema’s Economie, werk en ontwikkeling
        3. Blz. 47 Financiën Economie, werk en ontwikkeling
        4. Blz. 48 Actuele ontwikkelingen Economie, werk en ontwikkeling
        5. Blz. 49 Thema I – Economische ontwikkeling en werkgelegenheid
          1. Blz. 50 Algemeen Economische ontwikkeling en Werkgelegenheid
          2. Blz. 51 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 52 I.a. Voldoende arbeidsplaatsen in relatie tot het aantal woningen met als uitgangspunt één woning - één baan.
              1. Blz. 53 I.a.1. We organiseren jaarlijks een startersevent en informeren en ondersteunen startende ondernemers bij vragen.
              2. Blz. 54 I.a.2. We organiseren tweejaarlijks een tevredenheidsonderzoek, we voeren het relatie- en accountmanagement uit, het plan van aanpak ondernemersdienstverlening en stimuleren samenwerking/netwerkvorming met ondernemers .
              3. Blz. 55 I.a.3. We maken de bedrijventerreinen aantrekkelijk voor ondernemers.
              4. Blz. 56 I.a.4. We voeren de programma's ENV, Groen en Klimaat, Circulair uit, we voeren de Verstedelijkingsstrategie uit en leveren een bijdrage aan het Werklandschap van de Toekomst.
            2. Blz. 57 I.b. Veenendaal wil een vitale economie stimuleren, waarbij ICT de stuwende kracht is voor zowel innovatief als breed mkb. Hierbij zoeken wij natuurlijke koppelkansen met Food en Tech.
              1. Blz. 58 I.b.1. Het ecosysteem in kaart brengen en de witte vlekken vullen (door regelmatig overleg met o.m. ICT Campus, ICT Valley, regionale ontwikkelingsmaatschappijen en kennisinstellingen).
              2. Blz. 59 I.b.2. We bevorderen de koppeling tussen onderwijs en arbeidsmarktkansen via ICT Campus, door ontwikkeling van flexibel diploma- en certificatenonderwijs en een matchingsplatform.
              3. Blz. 60 I.b.3. We ondersteunen innovatieprojecten op basis van cross-overs tussen ICT en Agrofood, door kansrijke initiatieven te koppelen aan een ecosysteem van financiering, businesscoaches en wetenschap.
              4. Blz. 61 I.b.4. Mogelijk maken van planologisch en flankerend beleid voor het realiseren van fysieke locatie(s) t.b.v. hub(s) voor ict en ict-agrofood cross-overs.
              5. Blz. 62 I.b.5. Groeikansen creëren en verzilveren.
            3. Blz. 63 I.c. We realiseren ruimte voor bedrijvigheid.
              1. Blz. 64 I.c.1. Waar mogelijk intensiveren we bestaande bedrijventerreinen.
            4. Blz. 65 I.d. Veenendaal is een aantrekkelijke stad om te wonen, werken en leven.
              1. Blz. 66 I.d.1. Uitvoeren van het Actieplan Vitale Binnenstad 2025-2026 met daarin de speerpunten Complete Binnenstad, aantrekkelijke en toegankelijke binnenstad, innovatieve binnenstad en goed georganiseerde binnenstad.
              2. Blz. 67 I.d.2.Met #DitisVeenendaal werken gemeente, cultuur, bedrijfsleven en diverse maatschappelijke partijen samen om Veenendaal op de kaart te zetten als interessante vestigingsplaats voor bedrijven en als dé stad om te winkelen en recreëren.
          3. Blz. 68 Verbonden partijen Economische ontwikkeling en werkgelegenheid
          4. Blz. 69 Beleid gerelateerd aan thema Economische ontwikkeling en werkgelegenheid
          5. Blz. 70 Taakvelden thema Economische ontwikkeling en werkgelegenheid
        6. Blz. 71 Thema II – Recreatie en toerisme
          1. Blz. 72 Algemeen Recreatie en toerisme
          2. Blz. 73 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 74 II.a. Veenendaal is een aantrekkelijke stad om te wonen, werken en leven.
              1. Blz. 75 II.a.1. Met #DitisVeenendaal voorzien wij zowel online als offline onze eigen inwoners en toeristen van informatie over wat er te doen is in Veenendaal.
              2. Blz. 76 II.a.2. Toename van de bekendheid van Veenendaal in de regio door het profileren van evenementen die passen bij het DNA van Veenendaal.
              3. Blz. 77 II.a.3. Samen met het Routebureau Utrecht leggen wij een nieuw wandel- en fietsknooppuntennetwerk aan in Veenendaal dat aansluit op de rest van de regio.
              4. Blz. 78 II.a.4. Het gebruik van duurzame mobiliteit van en naar recreatiegebieden vergroten.
          3. Blz. 79 Verbonden partijen Recreatie en toerisme
          4. Blz. 80 Beleid gerelateerd aan thema Recreatie en toerisme
          5. Blz. 81 Taakvelden thema Recreatie en toerisme
      5. Blz. 82 PROGRAMMA 3 – SOCIALE LEEFOMGEVING
        1. Blz. 83 Visie Sociale leefomgeving
        2. Blz. 84 Thema's Sociale leefomgeving
        3. Blz. 85 Financiën Sociale leefomgeving
        4. Blz. 86 Actuele ontwikkelingen Sociale leefomgeving
        5. Blz. 87 Thema I – Inkomen
          1. Blz. 88 Algemeen Inkomen
          2. Blz. 89 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 90 I.a We verkleinen de effecten van inkomensongelijkheid.
              1. Blz. 91 I.a.1. Het Budgetloket en Bemoeizorg richten zich op het in beeld krijgen van de onderliggende problematiek bij schulden en maken een plan van aanpak in samenwerking met de inwoner.
              2. Blz. 92 I.a.2. We ontwikkelen een methodiek voor begeleiding tijdens het traject schuldsanering en nazorg na afronding van het traject.
            2. Blz. 93 I.b. Bestaanszekerheid voor iedereen.
              1. Blz. 94 I.b.1. De Participatiewet wordt op essentiële onderdelen gewijzigd (Participatiewet in balans). We brengen het beleid in lijn met de bedoeling van de wet.
            3. Blz. 95 I.c. De ontwikkeling van ons bijstandsbestand is gelijk aan of beter dan het landelijke gemiddelde.
              1. Blz. 96 I.c.1. De werkwijze is erop gericht om de instroom in het bijstandsbestand te beperken en de uitstroom van het bijstandsbestand te bevorderen door inwoners te begeleiden naar werk.
          3. Blz. 97 Verbonden partijen Inkomen
          4. Blz. 98 Beleid gerelateerd aan thema Inkomen
          5. Blz. 99 Taakvelden thema Inkomen
        6. Blz. 100 Thema II – Participatie en re-integratie
          1. Blz. 101 Algemeen Sociaal Domein - Participatie en re-integratie
          2. Blz. 102 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 103 II.a. Bestaanszekerheid voor iedereen.
              1. Blz. 104 II.a.1. We voeren een onderzoek uit om de belemmeringen inzichtelijk te krijgen bij de uitstroom naar werk en kijken naar de mogelijkheden binnen de participatiewet, beleid schulddienstverlening en lokaal armoedebeleid.
              2. Blz. 105 II.a.2. We voeren een aanbesteding uit voor de Wet Inburgering waarbij het inburgeringstraject voor alle betrokkenen efficiënter wordt. Het gaat hierbij om het slim combineren van een aantal verplichte wettelijke onderdelen.
              3. Blz. 106 II.a.3. We bieden taallessen aan buiten kantoortijden, zodat de statushouder betaald werk kan behouden.
            2. Blz. 107 II.b. Iedereen doet mee naar vermogen.
              1. Blz. 108 II.b.1. We voeren de wet van School naar Duurzaam Werk uit en ondersteunen jongvolwassenen bij de overgang van onderwijs naar werk.
              2. Blz. 109 II.b.2. We hervormen de arbeidsmarktregio tot een regionaal werkcentrum voor arbeidsmarkt gerelateerde ondersteuningsvragen van werkgevers en van inwoners.
              3. Blz. 110 II.b.3. We voeren het project Simpel Switchen - Kansen voor Veenendaal - uit.
          3. Blz. 111 Verbonden partijen Sociaal Domein - Participatie en re-integratie
          4. Blz. 112 Beleid gerelateerd aan thema Sociaal Domein - Participatie en re-integratie
          5. Blz. 113 Taakvelden thema Sociaal domein - Participatie en re-integratie
        7. Blz. 114 Thema III – Wmo
          1. Blz. 115 Algemeen Sociaal domein - Wmo
          2. Blz. 116 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 117 III.a. De uitgaven aan de Wmo stijgen in 2026 minder dan voorspeld.
              1. Blz. 118 III.a.1 We zijn sterk aan de poort, voeren regie op de ondersteuning, en sturen vanuit contractmanagement op doelmatigheid en rechtmatigheid.
            2. Blz. 119 III.b. Het aantal dak- en thuisloze inwoners dat, door middel van een uitstroomurgentie, een passende woonruimte vindt neemt toe in 2026 t.o.v. 2025.
              1. Blz. 120 III.b.1 We investeren in vroegtijdige signalering en preventie van dakloosheid, waaronder het organiseren van bemoeizorg. We organiseren in de regio een dekkend en toegankelijk opvangaanbod en versterken de samenwerking met ketenpartners.
            3. Blz. 121 III.c. Het percentage veerkrachtige inwoners is toegenomen in 2028 ten opzichte van 2024. Dit monitoren we middels de indicator "veerkracht" uit de gezondsheidsmonitor volwassenen en senioren van de GGDrU.
              1. Blz. 122 III.c.1. We voeren activiteiten uit vanuit de OKO-aanpak en de vijf ketenaanpakken (welzijn op recept, valpreventie, kansrijke start, overgewicht kinderen en volwassenen).
            4. Blz. 123 III.d. Jongeren hebben minder mentale klachten, roken minder en het gebruik van alcohol en drugs onder jongeren neemt af.
              1. Blz. 124 III.d.1. We leiden jongeren via een platform en sociale media beter toe naar vrijetijdsaanbod en stimuleren een betere samenwerking tussen vrijetijdspartners. We starten een pilot ouderbetrokkenheid en ontwikkelen een preventieleerlijn voor ouders.
            5. Blz. 125 III.e. Iedereen in Veenendaal kan meepraten, meedoen en meebeslissen over diens eigen leven.
              1. Blz. 126 III.e.1. Uitvoering geven aan programmaplan Inclusie met in de eerste uitvoeringsfase nadruk opbewustwording via aanbodgericht werken ’ en op spoor Samenleving.Tegelijkertijd wordt ook ingehaakt op bestaande initiatieven.
            6. Blz. 127 III.f. Een inclusieve, krachtige wijk in het Franse Gat, zoals staat omschreven in de gebiedsvisie 2022.
              1. Blz. 128 III.f.1. We voeren de in het programmaplan opgenomen inspanningen gericht op de strategische doelen leefbaarheid, meedoen en gezondheid uit, en stellen deze halfjaarlijks bij.
              2. Blz. 129 III.f.2. We ontwikkelen een proces voor het meer gestandaardiseerd meetbaar en merkbaar maken van de resultaten
          3. Blz. 130 Verbonden partijen Sociaal Domein - WMO
          4. Blz. 131 Beleid gerelateerd aan thema Sociaal Domein - WMO
          5. Blz. 132 Taakvelden thema Sociaal domein - WMO
        8. Blz. 133 Thema IV – Jeugd
          1. Blz. 134 Algemeen Sociaal Domein - Jeugd
          2. Blz. 135 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 136 IV.a. Minder kinderen in de jeugdhulp, en/of lagere intensiteit van hulpverlening per kind/gezin en/of lagere kosten van de jeugdhulp in zijn geheel. De vergelijking wordt gemaakt ten opzichte van de afgelopen vijf kalenderjaren.
              1. Blz. 137 IV.a.1. Via transformatieve stappen en korte deelstappen uitvoering geven aan de keuzes die de raad in het najaar van 2025 heeft gemaakt inzake het project Grenzen aan onze Jeugdzorg.
          3. Blz. 138 Verbonden partijen Sociaal Domein - Jeugd
          4. Blz. 139 Beleid gerelateerd aan thema Sociaal Domein - Jeugd
          5. Blz. 140 Taakvelden thema Sociaal domein - Jeugd
        9. Blz. 141 Thema V – Onderwijs en ontwikkeling
          1. Blz. 142 Algemeen Onderwijs en ontwikkeling
          2. Blz. 143 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 144 V.a. Onderwijsachterstanden bij kinderen van 2 tot 12 jaar worden doelgericht aangepakt en verminderd.
              1. Blz. 145 V.a.1 Het onderwijsachterstandenbeleid wordt herzien, in overleg met stakeholders. Er worden concrete en meetbare afspraken gemaakt over het verminderen van onderwijsachterstanden (o.b.v. Rekenkameronderzoek 2025).
              2. Blz. 146 V.a.2 Het aanbod voorschoolse educatie is toereikend om zoveel mogelijk kinderen die voor voorschoolse educatie zijn geïndiceerd hiervan gebruik te kunnen laten maken.
            2. Blz. 147 V.b. Kinderen en jongeren worden beter ondersteund in hun kansen binnen het onderwijs.
              1. Blz. 148 V.b.1. We ontwikkelen een dashboard 'Staat van Educatie', dat inzicht geeft in de verschillende onderdelen in het onderwijs en kinderopvang.
              2. Blz. 149 V.b.2. We organiseren tweemaal per jaar een LEA overleg, tweemaal een reflectiekamer en minimaal twee bijeenkomsten voor een focussessie op een wettelijk thema.
          3. Blz. 150 Verbonden partijen Onderwijs en ontwikkeling
          4. Blz. 151 Beleid gerelateerd aan thema Onderwijs en ontwikkeling
          5. Blz. 152 Taakvelden thema Onderwijs en ontwikkeling
        10. Blz. 153 Thema VI – Sport
          1. Blz. 154 Algemeen Sport
          2. Blz. 155 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 156 VI.a. De sportdeelname onder inwoners is verhoogd ten opzichte van jaar 2023/2024.
              1. Blz. 157 VI.a.1. We optimaliseren de vitaliteitsindex voor clubondersteuning.
              2. Blz. 158 VI.a.2. We stimuleren sportdeelname via events en we realiseren van goede randvoorwaarden om te sporten en bewegen.
          3. Blz. 159 Verbonden partijen Sport
          4. Blz. 160 Beleid gerelateerd aan thema Sport
          5. Blz. 161 Taakvelden thema Sport
        11. Blz. 162 Thema VII – Cultuur
          1. Blz. 163 Algemeen Cultuur
          2. Blz. 164 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 165 VII.a. Inwoners van Veenendaal nemen in toenemende mate deel aan kunst- en cultuuractiviteiten (doelstelling uit onze cultuurvisie).
              1. Blz. 166 VII.a.1 In 2026 wordt samen met de culturele partners en op basis van de uitkomsten van de tussenevaluatie uit 2025, het uitvoeringsprogramma voor de tweede beleidsperiode van onze cultuurvisie opgesteld.
          3. Blz. 167 Verbonden partijen Cultuur
          4. Blz. 168 Beleid gerelateerd aan thema Cultuur
          5. Blz. 169 Taakvelden thema Cultuur
        12. Blz. 170 Thema VIII – Welzijn
          1. Blz. 171 Algemeen Welzijn
          2. Blz. 172 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 173 VIII.a. In 2026 is de zelfredzaamheid van inwoners van Veenendaal verbeterd, blijkend uit hogere scores op de welzijnsthema’s sociale cohesie, meedoen en identiteitsontwikkeling.
              1. Blz. 174 VIII.a.1. We voeren een impactmeting uit.
              2. Blz. 175 VIII.a.2. We organiseren een leer- en interpretatiesessie.
              3. Blz. 176 VIII.a.3. We organiseren minimaal twee dialoogsessies per jaar.
          3. Blz. 177 Verbonden partijen Welzijn
          4. Blz. 178 Beleid gerelateerd aan thema Welzijn
          5. Blz. 179 Taakvelden thema Welzijn
      6. Blz. 180 PROGRAMMA 4 – BURGER EN BESTUUR
        1. Blz. 181 Visie Burger en bestuur
        2. Blz. 182 Thema’s Burger en bestuur
        3. Blz. 183 Financiën Burger en bestuur
        4. Blz. 184 Actuele ontwikkelingen Burger en bestuur
        5. Blz. 185 Thema I – Dienstverlening (extern)
          1. Blz. 186 Algemeen Dienstverlening (extern)
          2. Blz. 187 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 188 I.a. Tevreden 'klanten'
              1. Blz. 189 I.a.1. Het uitvoeren van een klanttevredenheidsonderzoek (KTO) en het onderzoeken en oppakken van verzoeken voor verbetering van de dienstverlening.
          3. Blz. 190 Verbonden partijen Dienstverlening (extern)
          4. Blz. 191 Beleid gerelateerd aan thema Dienstverlening (extern)
          5. Blz. 192 Taakvelden thema Dienstverlening (extern)
        6. Blz. 193 Thema II – Burger en samenwerking
          1. Blz. 194 Verbonden partijen Burger en samenwerking
          2. Blz. 195 Beleid gerelateerd aan thema Burger en samenwerking
          3. Blz. 196 Taakvelden thema Burger en samenwerking
        7. Blz. 197 Thema III – Veiligheid samenleving
          1. Blz. 198 Algemeen Veiligheid samenleving
          2. Blz. 199 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 200 III.a. Inwoners en ondernemers kunnen veilig wonen, werken en leven in de stad en ten behoeve daarvan weten zij hoe ze weerbaar zijn tegen verschillende soorten criminaliteit.
              1. Blz. 201 III.a.1. Samen met partners, inwoners en ondernemers realiseren we de doelstellingen uit het IVP Heuvelrug 2023-2026.
          3. Blz. 202 Verbonden partijen Veiligheid samenleving
          4. Blz. 203 Beleid gerelateerd aan thema Veiligheid samenleving
          5. Blz. 204 Taakvelden thema Veiligheid samenleving
      7. Blz. 205 PROGRAMMA 5 – ALGEMENE DEKKINGSMIDDELEN EN ONVOORZIEN
        1. Blz. 206 Visie Algemene dekkingsmiddelen en onvoorzien
        2. Blz. 207 Thema’s Algemene dekkingsmiddelen en onvoorzien
        3. Blz. 208 Financiën Algemene dekkingsmiddelen en onvoorzien
        4. Blz. 209 Thema I – Treasury
          1. Blz. 210 Algemeen Treasury
          2. Blz. 211 Taakvelden thema Treasury
        5. Blz. 212 Thema II- OZB en belastingen overige
          1. Blz. 213 Algemeen OZB en belastingen overige
          2. Blz. 214 Taakvelden thema OZB en belastingen overige
        6. Blz. 215 Thema III - Algemene uitkering en overige uitkeringen gemeentefonds
          1. Blz. 216 Algemene uitkering en overige uitkeringen gemeentefonds
          2. Blz. 217 Taakvelden thema Algemene uitkering en overige uitkeringen gemeentefonds
      8. Blz. 218 PROGRAMMA 6 – BEDRIJFSVOERING
        1. Blz. 219 Visie Bedrijfsvoering
        2. Blz. 220 Thema’s Bedrijfsvoering
        3. Blz. 221 Financiën Bedrijfsvoering
        4. Blz. 222 Actuele ontwikkelingen Bedrijfsvoering
        5. Blz. 223 Thema I – Dienstverlening (intern)
          1. Blz. 224 Taakvelden thema Dienstverlening (intern)
        6. Blz. 225 Thema II – Security & informatiebeveiliging
          1. Blz. 226 Taakvelden thema Security & informatiebeveiliging
        7. Blz. 227 Thema III – Middelen
          1. Blz. 228 Taakvelden thema Middelen
        8. Blz. 229 Thema IV - Advisering en detachering
          1. Blz. 230 Taakvelden thema Advisering en detachering
        9. Blz. 231 Thema V - Bedrijfsvoering algemeen
          1. Blz. 232 Beleidsindicatoren Bedrijfsvoering algemeen
          2. Blz. 233 Taakvelden thema Bedrijfsvoering algemeen
      9. Blz. 234 PARAGRAFEN
        1. Blz. 235 A. Weerstandsvermogen en risicobeheersing
          1. Blz. 236 A. Weerstandsvermogen en risicobeheersing
        2. Blz. 237 B. Onderhoud Kapitaalgoederen
          1. Blz. 238 B. Onderhoud Kapitaalgoederen
        3. Blz. 239 C. Financiering
          1. Blz. 240 C. Financiering
          2. Blz. 241 Beleidsvoornemens
        4. Blz. 242 D. Bedrijfsvoering
          1. Blz. 243 Bedrijfsvoering
        5. Blz. 244 E. Verbonden partijen
          1. Blz. 245 E. Verbonden partijen
          2. Blz. 246 Regio Foodvalley
          3. Blz. 247 Veiligheidsregio Utrecht (VRU)
          4. Blz. 248 Sociale werkvoorziening Zuid-Oost Utrecht (IW4)
          5. Blz. 249 Gemeenschappelijke Gezondheidsdienst Regio Utrecht (GGDrU)
          6. Blz. 250 Afvalverwijdering Utrecht (AVU)
          7. Blz. 251 Omgevingsdienst Regio Utrecht (ODRU)
          8. Blz. 252 Omgevingsdienst Utrecht (ODU)
          9. Blz. 253 Bedrijfsvoeringsorganisatie Valleihopper (BVO)
          10. Blz. 254 Jeugdhulpregio JeugdFV
          11. Blz. 255 Centrumregeling Meten en Monitoren Afvalwater en Grondwater Vallei en Veluwe
          12. Blz. 256 Gemeenschappelijk Belastingkantoor Lococensus-Tricijn (GBLT) - Zwolle
          13. Blz. 257 Ontwikkelingsbedrijf Veenendaal-Oost BV (OVO)
          14. Blz. 258 Duurzame Energie Veenendaal-oost Holding BV (DEVO Holding)
          15. Blz. 259 Vitens NV
          16. Blz. 260 Bank Nederlandse Gemeenten NV (BNG)
          17. Blz. 261 Afvalcombinatie De Vallei NV (ACV)
          18. Blz. 262 Centrum Jeugd en Gezin Veenendaal (CJG)
          19. Blz. 263 Stichting Ontmoetingshuis
          20. Blz. 264 Stichting Veens Welzijn
          21. Blz. 265 Parkeervoorzieningen (Tricotage en Arie van Hensbergen)
        6. Blz. 266 F. Grondbeleid
          1. Blz. 267 Grondbeleid
        7. Blz. 268 G. Lokale heffingen
          1. Blz. 269 Lokale heffingen
          2. Blz. 270 Overzicht Beleidsvoornemens
        8. Blz. 271 H. Openbaarheid van bestuur
          1. Blz. 272 Openbaarheid van bestuur
      10. Blz. 273 BIJLAGEN
        1. Blz. 274 1. MIP
          1. Blz. 275 MIP
        2. Blz. 276 2. Geraamde baten en lasten
          1. Blz. 277 Geraamde baten en lasten
        3. Blz. 278 3. Geprognosticeerde balans
          1. Blz. 279 Geprognosticeerde balans
        4. Blz. 280 4. Staat van incidentele baten en lasten 2026-2029
          1. Blz. 281 Staat van incidentele baten en lasten 2025-2028
        5. Blz. 282 5. Staat van reserves en voorzieningen
          1. Blz. 283 Staat van reserves en voorzieningen
    2. Inhoud Inspanningen/acties
    3. Zoeken
    4. Publicatie bijlagen
    5. Contact
    6. PrivacyStatement
    7. Sitemap