Kwaliteit
Hieronder een toelichting van diverse actielijnen uit het acquisitieplan.
Het Merk Veenendaal: de merkmanager heeft een brandingscampagne opgezet rondom het thema fietsen. Hiervoor is een landing page gelanceerd en zijn er diverse uitingen verschenen op landelijke online media. Er is een advertentie ingekocht bij Fietsspecial van een groot aantal landelijke dagbladen. Ook het beschikbare videomateriaal wordt hiervoor ingezet (korte beelden van 10-20 seconden). In totaal is met deze campagne 3 miljoen Nederlanders een Opportunities To See geboden.
In totaal heeft de korte promotiefilm tot nu toe zo'n 50.000 views opgeleverd (via YouTube en Facebookkanalen van #ditisVeenendaal).
De website van #ditisVeenendaal wordt continu ververst door speerpunten te benoemen, achtergrondverhalen over Veenendaal te vertellen en de zichtbaarheid te vergroten middels video's. Hiermee richten we ons op mensen die geïnteresseerd zijn om naar Veenendaal te komen en zich hier willen vestigen. De bezoekersaantallen zijn opgelopen naar 2.500 unieke bezoekers per maand.
Voor ICT-promotie is een lijst opgesteld om gerichter bedrijven te gaan benaderen. In september worden, als corona ons niet beperkt, bedrijven geselecteerd en uitnodigt voor een kennismakingstour in de regio FoodValley.
Onze accountmanager zet zich blijvend in om ondernemers te faciliteren, om zo bedrijven te behouden en nieuwe bedrijven te acquireren. Er wordt gekeken naar een overzicht van bedrijven waarvan huurcontracten aflopen, zowel in onze gemeente als buiten de regio, om deze te kunnen benaderen voor toekomstige vestigingslocaties in onze gemeente.
Door de coronacrisis was het voor vastgoedeigenaren lastig om in te schatten wat de toekomst brengt voor hun kantoorlocaties. Na de zomervakantie word hierover wellicht meer duidelijk en volgen er gesprekken over toekomstige kantoorunits.