Kwaliteit
In het acquisitieplan zijn diverse actielijnen vastgesteld. Hier volgt een toelichting van de voortgang.
Het merk Veenendaal: samen met de merkmanager worden verschillende campagnes uitgezet om het Merk Veenendaal verder uit te rollen zowel voor het bedrijventerrein als de binnenstad. Doel is Veenendaal aantrekkelijk te maken om hier te komen werken, winkelen en wonen. Afgelopen jaar zijn er diverse reclame-uitingen opgestart en nieuwe website.
De ICT-campus: vanuit het ICT-programma wordt ingezet op samenwerking tussen bedrijfsleven, gemeente en onderwijs. Hiervoor lopen diverse trajecten. ICT-campus wordt steeds meer zichtbaar. Om nog meer ICT-bedrijven naar Veenendaal toe te trekken wordt momenteel gewerkt aan een lijst met basisgegevens van ICT-bedrijven zodat wij veel gerichter potentiële ICT-bedrijven kunnen gaan benaderen . Voor deze basisgegevens hebben wij diverse ICT-ondernemers geënquêteerd.
Versterking van het vestigingsklimaat: met de inzet van een accountmanager kunnen we ondernemers beter faciliteren en zetten we in op het behouden van bedrijven en ook acquisitie van nieuwe bedrijven. Hierdoor wordt ons vestigingsklimaat versterkt.
Inzet op lokale en regionale vraag: er is veel vraag naar kleinere kantoorunits, terwijl juiste deze units schaars zijn. Er wordt met de vastgoedeigenaren van de vijf grote leegstaande kantoorpanden gekeken wat de mogelijkheden zijn om deze panden te herontwikkelen naar kleinere verhuurbare units of ander (functie)gebruik. Als gemeenten faciliteren en stimuleren wij deze vastgoedondernemers.